APOSTA PER L'ENTORN DIGITAL
Internet està canviant els clàssics canals de distribució.
La prova definitiva d'això és que sèries de gran èxit com Desesperate Housewives, Alias o Lost van a poder veure's a través d'Internet de forma gratuïta i legal. Disney ha anunciat aquest sistema, que basarà el seu model de negoci en les insercions publicitàries en cadascun dels capítols.
Aquest moviment de Disney/ABC s'enquadra en la recerca de noves vies per a l'obtenció de beneficis. De fet pot considerar-se com una de les apostes més importants que es realitzen per l'entorn digital.
Sembla que les companyies comencen a assumir que Internet pot convertir-se en un nou i prioritari canal de distribució per al sector audiovisual, probablement el que més potencial té en una generació de joves consumidors.
Es tracta d'una aposta valenta per part de Disney/ABC que aposten fortament per la gratuïtat en l'emissió a canvi de la publicitat com a font d'ingressos prioritària.
Anne Sweenet, presidenta del grup de televisió Disney/ABC, ha declarat que s'espera que el públic d'aquesta iniciativa siguen joves de menys de 27 anys, gent acostumada a les noves tecnologies i que recorre habitualment als mitjans.
Els episodis es penjaran en la Xarxa al matí següent de la seua emissió televisiva als EUA, i seran interromputs per talls publicitaris que els internautes no podran eludir, un factor que Disney espera contribuïsca a fer de l'emissió de continguts en la Xarxa un negoci que dóna beneficis.
WSJ assenyala també que ja s'han signat acords amb una desena d'anunciants, entre els quals es trobarien la companyia automobilística Ford, Procter & Gamble i Unilever.
L'existència de grabadors digitals per a televisió que permeten passar els anuncis amenaça el model tradicional, per al qual Disney ja havia cercat altra alternativa, a l'haver tancat un acord amb Apple per a vendre les seues sèries a través d'iTunes.
Internet comença a afermar-se com un canal més important en aquests moments que la sales de cinema, la venda o lloguer de DVDs o la pròpia televisió.
Font: 20 minutos
Traducció: Internostrum