Comparteix.tk - Directori d'enllaços (elinks) per a la xarxa eDonkey2000 (eD2k) / eMule Sí a TV3 al País Valencià

No esteu identificat.

#1 09-01-2012 19:23:07

Jonsy
Membre
Registrat: 09-01-2012
Missatges: 3

Projecte Omemo

Hola gent del fòrum.
Fa dies que em trobo que amb les descàrregues P2P existeixen diversos problemes de diferent calatge.
Un d'ells, és l'haver de deixar l'ordinador obert de manera que els altres usuaris hi puguin entrar a agafar el nostre material.
Doncs bé, hi ha un nano que es diu Pablo soto que té un programa (de moment és beta) que crea un disc dur virtual a base de trossets de disc que cedeixen els usuaris. Aquest disc virtual queda penjat en núvol, de manera que ells arxius romanen a internet encara que estem desconnectats. Interessant no?
Estalviaríem energia i fariem país deixant tot allò que volguéssim compartir en aquest espai virtual. Per a més info us facilito l'enllaç cap el seu bloc.

http://dom.cat/42a

A veure que us sembla i, si ho movem tot això, pq. la nostra cultura ho té + difícil com sempre, per tot.

Jwink

Desconnectat

 

#2 10-01-2012 15:57:45

simkin
Administrator
Ubicació: País Valencià
Registrat: 15-04-2005
Missatges: 545
Web

Re: Projecte Omemo

I tal funciona això? Ho has provat?

El concepte em recorda al de freenet wink

salut

Desconnectat

 

#3 10-01-2012 18:17:33

Jonsy
Membre
Registrat: 09-01-2012
Missatges: 3

Re: Projecte Omemo

Bé, en realitat no ho he provat encara perquè l'única cosa que veig que puc fer de manera individual es posar-me el programa i "deixar" un tros del meu disc,però tampoc sé massa què podria baixar o emmagatzemar.
Ara bé, ara que m'has respost,me l'instal·laré, miraré si puc penjar alguna cosa etc i anem comentant.
el segon pas seria veure com un altre usuari recupera el que jo pengi o a l'inrevés.
Ara miraré què és el freenet (perquè no el conec).En realitat no sé gaire d'informàtica. És només que havia pensat que els experts potser sabríeu valorar si és interessant i si ens aporta alguna millora, com jo penso, en compartir recursos en la nostra llengua...
Jsmile

Desconnectat

 

#4 11-01-2012 08:21:05

simkin
Administrator
Ubicació: País Valencià
Registrat: 15-04-2005
Missatges: 545
Web

Re: Projecte Omemo

Bé, un cop instal·lat, es supossa que podràs navegar aquest disc dur virtual global, no?

A mi em sembla un concepte interessant, veig que es pot descarregar des de http://www.omemo.com
Ara per ara només és disponible per a windows, així que jo no el puc provar. A priori, aquest mode d'organització és força complex i és possible no funcione molt bé fins que no estigue més rodat (pensem que és en fase beta).

Freenet és una xarxa que fa servir el mateix concepte per a a compartir un espai virtual gegant, no només per a emmagatzematge de fitxers sinó com a "xarxa alternativa". Si sembla complex, és perquè realment ho és. Pots llegir-hi un poc més en català a http://ca.wikipedia.org/wiki/Freenet
Allí també tenen el seu propi programa d'intercanvi de fitxers.

salut!

Desconnectat

 

#5 13-01-2012 20:21:13

Teucre
Moderator
Ubicació: Barcelona, Catalunya
Registrat: 17-09-2005
Missatges: 114

Re: Projecte Omemo

Particularment i després del que he llegit, tiro més cap a freenet.

Omeno no deixa de ser una promesa i considero freenet més "madur" i amb els mateixos objectius encara que també trobo que l'ús que voleu donar-li és també més un desig que no pas una realitat.

Com diu en Simkin, això és MOLT COMPLICAT (i tant és que sigui windows, linux o qualsevol altre sistema operatiu)

Desconnectat

 

#6 14-01-2012 20:39:01

Jonsy
Membre
Registrat: 09-01-2012
Missatges: 3

Re: Projecte Omemo

Hola, Primer de tot, dir-vos que:
-Jo no hi estic personalment involucrat en el projecte OMEMO, només que al veure-ho i llegir-ho, em va semblar fantàstic que es poguèssin compartir els P2P sense necessitat de tenir els ordinadors dels usuaris permanentment oberts.
-Estic d'acord amb vosaltres, deu ser difícil i,Sí, està clar que està verd però, de més verdes en maduren no?
-Sobre el Freenet, que no el coneixia (i repeteixo que no sóc cap llumenera informàtica) pel que he vist està més pensat per la privacitat o almenys això és el que s'enfatitza, però jo no he pogut deduir que es puguin mantenir arxius a base de trossets dels ordinadors dels particulars. o sí?
-Bé. A mi el que m'agradaria és que l'intercanvi en català fos més fàcil per tothom i a poder ser, el més econòmic possible. De fet, ja sabem que és com tot, però fa una mica de ràbia que en castellà et puguis baixar de tot i força i nosaltres estem com estem...
Tot això sense menystenir el superesforç que fa gent com vosaltres, que sigui dit de passada molts us agraïm enccara que no ho haguem dit mai (per això aprofito ara)
Gràcies i salut!
Pd.Seguirem investigant solucions per això cal estar atent al OMEMO o al que surgegi

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by FluxBB



Site Meter
L'ús d'aquesta pàgina web implica la lectura i acceptació de la Normativa
En línia des del 14 de desembre de 2004, per i per a la comunitat eD2k
Modificacions i disseny per Comparteix © 2004-2010 - País Valencià